Blogg

Social Selling

Så är du relevant hos dina kunder

Är din nätprofil uppdaterad och relevant? Använder du konsekvent sociala medier i din försäljning? Har du lyckats få trogna följare? Delar du inlägg och artiklar från andra som är relevanta för dina potentiella kunder? Skriver du inlägg som uppskattas och i sin tur delas i dina följares nätverk? Deltar du aktivt i grupper på LinkedIn? Deltar du aktivt i olika konversationer på Twitter?

Om det nu är så att du gör dessa saker och på ett konsekvent sätt så skulle jag säga att du kommit igång med Social Selling.

Du vet säkert redan att dina kunder har förändrat sitt köpbeteende och om du använder sociala medier på rätt sätt så vet du att det kan hjälpa dig i din försäljning.

MEN Social Selling är endast en pusselbit. Jag blir lite orolig när jag möter företag (stora som små) som tror att sociala medier är lösningen på allt. Det spelar som sagt inte någon roll om du lyckas med allt det jag skriver om i början av detta inlägg om du inte kan förvalta de möjligheter du fått att träffa exempelvis en beslutsfattare.

Nedan följer en länk där du kan läsa hur du i din försäljning är relevant hos dina kunder.

http://www.driva-eget.se/nyheter/nataffarer/kundens-kopbeteende-forandras-men-lita-inte-helt-pa-sociala-medier