Glöm aldrig bort

Tänk att du som har försäljning i din funktion är som en manusförfattare där din publik spänt sitter och väntar på nästa avsnitt.

Kundernas köpresa är som en tv-serie där du behöver skriva nya avsnitt för varje steg du vill att de skall ta.

Mina kunders köpresa har sin egen historia. Det är som en film som inledningsvis behöver marknadsföras och byggas upp med rätt innehåll. Allt för att det skall dra rätt publik. Jag behöver göra historien personlig och på den vägen skapa mer engagemang hos publiken. När sedan publiken kommer (oavsett om det är digitalt eller i det verkliga livet), försöker jag beskriva hur världen ser ut och hur mitt erbjudande är kopplat till den värld jag beskriver. Jag introducerar min publik till de olika karaktärerna och ger en introduktion till en idé. Sedan får de följa med på en resa in i hur framtiden kan se ut. Den resan är mina kunders köpresa.

Som berättare måste jag spendera mycket tid och omtanke på vilket språk jag använder, speciellt idag då kunderna har så många filmer att välja mellan. Vad jag säger och hur jag säger det är av stor vikt och påverkar om min publik skall sitta kvar till filmen är slut eller om de skall gå i förtid.

Glöm aldrig bort att vara intresserad av människan, för människor köper av och tror på människor de känner samhörighet med.

Jag heter Fredrik Steinholtz och tror på vikten av att på riktigt vara intresserad av andra människor och deras liv när du gör affärer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *