Bearbeta en större marknad med befintliga resurser

Det händer att jag får frågan vilka verktyg jag använder som stöd i min försäljning. Jag tänkte här lyfta fram ett av dessa verktyg som underlättar min vardag och dessutom förbättrar min service till kunderna.

Vet ni i detta nu vad som har skrivits om era tio hetaste potentiella kunder de senaste 24 timmarna?

Föreställ dig att du i morgon skall delta i ett frukostseminarium, där kommer tre av dina potentiella kunder vara. Tack vare att du har en strukturerad och systematisk process för att hantera omvärldsbevakning har du här fått utmärkta samtalsämnen.

Ett verktyg som gör detta möjligt är FeedKit (www.feedkit.com). Det tar mig max 15 minuter varje dag att gå igenom vad som skrivits i olika medier om mina kunder, potentiella kunder och konkurrenter. Dessutom får jag på ett enkelt sätt fått reda på vad som skrivits om mig och mitt företag i olika sociala kanaler det senaste dygnet. Detta är ett utmärkt sätt att arbeta med omvärldsbevakning och det fina är att du får precis det du letar efter presenterat på ett enkelt sätt.

Denna funktion är en bland många funktioner som verktyget har. Här och nu har jag valt att lyfta fram just FeedKit och det för att det är ett verktyg som passar just mig. Det är enkelt och lätt att hantera och det passar mina behov. Jag vill poängtera att det finns andra bra verktyg så som https://bufferapp.com/ och https://hootsuite.com/loggedout så prova er gärna fram.

FeedKit är ett allt-i-ett verktyg där jag både omvärldsbevakar sociala medier och webb, publicerar inlägg till mina sociala kanaler, kommunicerar med följare samt även följer upp all aktivitet i statistiksektionen. Det går även att följa upp kampanjer med hjälp av Google Analytics integration men det har jag inte gjort.

Samtidigt som jag omvärldsbevakar och kommunicerar med min målgrupp via FeedKit får jag även svar på hur personer pratar om mitt varumärke i sociala medier. Jag får ut statistik och siffror på om de har en positiv eller negativ dialog.

FeedKit är även uppbyggt för att kunna integreras med andra verktyg och system – som till exempel bloggar, intranät, nyhetsbrev eller nyhetsflöden på hemsidan. Detta har jag inte hunnit prova.

Genom att använda ett verktyg som FeedKit så kan mitt företag bearbeta och betjäna fler kunder med högre servicenivå och förutsättningarna till ny- och merförsäljning ökar.

Jag har kunnat öka effektiviteten i försäljning både på kort och lång sikt och samtidigt höja värdet av företagets erbjudande. Genom en kunddialog som skapar värde förbättrar mina kunder sin affär och jag bidrar då på ett tydligare sätt till deras framgång.

Har ni några fundering så får ni gärna skicka ett mail eller slå en signal så löser vi det.

Trevlig helg!

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *